Joga w podróży

Joanna Jedynak | 20 czerwca 2018

Joga w podróży asany

Podróżujemy coraz częściej i coraz dalej. Jednym podróże kojarzą się z wakacjami, a inni pokonują przestrzenie w ramach wyjazdów służbowych. Niezależnie od motywacji długie podróżowanie odbywa się z reguły w pozycji siedzącej i to powoduje, że nasze kolana, biodra i kręgosłup cierpią. Jak sobie pomóc? Odpowiedzią jest joga. W oparciu o książkę BKS Iyengara „Yoga for sports a journey towards helth and healing” opracowaliśmy sekwencje asan dedykowanych podróżnikom.

Asany po długiej podróży

Poniżej proponujemy zestaw ćwiczeń jogi, które warto wykonać po długiej podróży. Te asany przynoszą ulgę stawom kolanowym, relaksują biodra, przywracają równowagę w obrębie miednicy i kręgosłupa.

Utthita Hasta Padangusthasana Joanna Jedynak Joga Foksal
Utthita Hasta Padangusthasana
Parśva Utthita Hasta Padangusthasana Joanna Jedynak Joga Foksal
Parśva Utthita Hasta Padangusthasana
Supta Padangusthasana Joanna Jedynak Joga Foksal
Supta Padangusthasana
Parśva Supta Padangusthasana Joanna Jedynak Joga Foksal
Parśva Supta Padangusthasana
Upavistha Konasana Joanna Jedynak Joga Foksal
Upavistha Konasana
Parśva Upavistha Konasana Joanna Jedynak Joga Foksal
Parśva Upavistha Konasana
Paripurna Navasana Joanna Jedynak Joga Foksal
Paripurna Navasana
Baddha Konasana Joanna Jedynak Joga Foksal
Baddha Konasana
Parśva Baddha Konasana Joanna Jedynak Joga Foksal
Parśva Baddha Konasana
Virasana Joanna Jedynak Joga Foksal
Virasana

Asany na dobry sen w podróży

Sen jest niezbędny dla zachowania zdrowia ciała i umysłu. Podczas snu następuje regeneracja całego organizmu. W czasie snu twój mózg naprawia uszkodzenia, porządkuje i zapamiętuje nowe informacje a niekiedy rozwiązuje problemy z, którymi nie radzimy sobie na jawie.

Przemieszczanie się między strefami czasowymi, zmiana diety, zmiana klimatu i związane z tym długotrwałe czuwanie, zaburzają codzienny rytm i powodują u wielu osób trudności z zasypianiem. Najlepszym sposobem na zaburzenia snu po podróży jest joga.

Asany rekomendowane poniżej przywrócą spokój w twoim umyśle tak, byś mógł się cieszyć spokojnym snem. Aby ułatwić sobie wykonywanie poniższych pozycji jogi możesz wykorzystać łóżko do podparcia bioder, a koce i wałki do podparcia barków i głowy.

Sethu Bandha Sarvangasana Joanna Jedynak instruktor Joga Foksal
Sethu Bandha Sarvangasana
Viparita Karani Joanna Jedynak instruktor Joga Foksal
Viparita Karani
Savasana Joanna Jedynak instruktor Joga Foksal
Savasana

Ujjayi pranayama

Leżąc na plecach prowadź normalny wdech i miękki wydłużony wydech. Dzięki temu twój mózg, umysł i nerwy odpoczną.

Joga to sposób na jet lag

Pewne asany pozwalają na szybszą adaptację do zaburzonego rytmu dobowego na skutek podróżowania między strefami czasowymi. Wybrane pozycje jogi usprawniają pracę szyszynki (gruczołu, który steruje naszym zegarem biologicznym) i regulują pracę podwzgórza, które pobudza ciało do reagowania na zmiany w środowiska. Rekomendowane poniżej asany na jet lag wzmagają ukrwienie w wymienionych gruczołach dokrewnych i doładowują je energetycznie. Dzięki tym ćwiczeniom ciało szybko adaptuje się do nowej strefy czasowej i eliminuje zmęczenie spowodowane różnicą czasu.

Uttanasana Joanna Jedynak instruktor Joga Foksal
Uttanasana
Adho Mukha Svanasana Joanna Jedynak instruktor Joga Foksal
Adho Mukha Svanasana
Sethu Bandha Sarvangasana Joanna Jedynak instruktor Joga Foksal
Sethu Bandha Sarvangasana
Salamba Sarvangasana Joanna Jedynak instruktor Joga Foksal
Salamba Sarvangasana
Ardha Halasana Joanna Jedynak instruktor Joga Foksal
Viparita Karani w Sarvangasana Joanna Jedynak instruktor Joga Foksal
Viparita Karani w Sarvangasana

Nie rezygnuj z jogi na wakacjach. Udane wakacje to wakacje z jogą. Zapraszamy na wakacyjne wyjazdy z Joga Foksal >

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Joga Iyengara – co to takiego?

Joga Iyengara Joga Foksal

To metoda jogi, którą Wam proponujemy w naszej szkole. Została ona stworzona i rozwinięta przez B.K.S. Iyengara… Czytaj więcej >

Joga a stres

Joga a stres / Joga Foksal
Joga jest sprawdzoną i znaną od wieków metodą, pozwalającą na uwolnienie ciała i umysłu od negatywnych skutków stresu… Czytaj więcej >

Joga a zdrowie

Joga a zdrowie / Joga Foksal i Bracka Warszawa
Joga to doskonała metoda zapobiegania chorobom fizycznym i psychicznym. Samo ćwiczenie nie polega na szybkim i mechanicznym zrobieniu pozycji (asany), lecz na trwaniu w niej… Czytaj więcej >

Kiedy zacząć?

Joga - kiedy zacząć / Joga Foksal i Bracka Warszawa
Najlepiej od razu, nie czekając do pierwszego, ani na noworoczne postanowienia czy pierwszy dzień wiosny… Czytaj więcej >

Joga w podróży – sekwencje asan | Joga Foksal i Bracka Warszawa